CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, December 13, 2008

catatan daripada JUFEN

Gathering diadakan


Pada : 11 Dec 2008,

Hari : Khamis

Lokasi : Pantai Kelanang, Banting





10 hb / Rabu (am)

Hari ni keje cam biasa, tetapi agak sibuk sbb buat 3 kerja dlm satu masa...giler ke atau naik giler...sememangnya...sengaja cari pasal buat 'kerja giler'...hahahhahaha, mana tak nya, dateline keje opis x putus2 (maklumla ujung tahun kan, nak kejar target tuk anta printing byk gilerrrs..) then keje2 edit, proof reading, layout graphic,perlu perhatian yang lebey & penilitian yg tinggi. Kalau main2..alamatnya kena tiawla dgn bos ku yang encem tuh..Buat buku ni bukan mcm jual pisang goreng...kalau salah spelling sikit je, alamatnya berdosa besarla kepada semua...'Berkhidmat tuk negara'..yeah!! cogankata yang sesuwei sgt2 tuk aku!! kwang3x...

Dalam aku buat kerja2 tuh, x terlepas jugak keje sampingan aku yg dikatakan 3 in 1 tuh..iaitu YAHOO MESSENGER...mana x nya, sok dah sampai hari yg ditunggu2 oleh semua STARIAN (artclass form 6/2002). So memacamla persiapan nk kena buat, and memacam jugakla yg nk kena alert dgn task memasing...and time ni YM/conference adalah perkara wajib tuk diambil perhatian...hahahahahah...ym kan free jek!! save budget! so apa lagi..guna ajelah....hahahhahah. Nasib baikla semua kawan2 giv and take. Proud of U guys..! dari pagi ke ptg, x putus2 'blinking' wana oren kat toolbars, itu apa maknanyer?? hahhahaha..maksudnya sibuk chatting la dgn derang2 tuh....oooopppss, sori bos eh..jgn marah!! lain kali x buat dah...

so, by wednesday ptg, memasing dah clear la dgn task. and memacam 'pesen' jugakla kawan2 ku buat persiapan mereka...yg aku nk gelak bila ada yg nak bawak tong gas and kuali g picnic sok!!!....wallaweh...dasat tul la....tau la semangat waja nk memasak, agak2 weh....kalo meletop nnt sape la nk tanggungjawab...pastu siap nk buat itik goreng la bagai...adehhhh naik sakit pale ketawa rasanya...pelik2 sungguh...hahahahahah. Aku dipertanggungjawabkan tuk bawak ayam yg siap diperap tuk BBQ....bg aku ok, no hal la...split second siap dah tuh...beressss...

dalam keghairahan nk p picnic sok, my hubby 50-50 la pulak....sbb ada operasi 24 jam tanah runtuh kat bukit antarabangsa...waduh2!!, susahla ati guer..papepun kena g la jugak picnic tu walaupun tanpa ditemani suami tersayang...hua..hua..hua..ada sikit sedey itu time...x dptla jadi 'baywatch'...

dlm pada masa yg sama, ZAM ym dgn aku...hurmmm..aku dh dpt agak dah, apa yg dia nk ckp...yg pasti KORAK2la...tu je perkataan yg sesuwei..and x perlukan explanation. kengkawan, U all faham x? kalau x faham...lu pikirla sendiri.....wakakakakaka

10 hb / rabu (pm)
Ayam yg perlu diperap tu dah disiapkan..and dah masuk dlm freeze. Mujur beli ayam tu siap potong terus...kalau tidak alamatnya kelam kabutla nk setelkan segalanya dlm satu mlm...rasanya cam x dan kalu kelam kabut yg cenggitu... Mana tidaknya, balik keje dah kul 6 ptg, ambik hanaan dr taska...gedebak gedebuk lebey kurang jam 7 baru sampai rumah.....rehat jap, lebih kurang azan maghrib berkumandang and waktu tu dah mula la bersiap2 mandi and solat maghrib, (Hanaan pun suker ikut solat..walaupun sujud rukuknya tunggang langgang lagi...tp x pe la...biarkan dia blaja, mudah2an bila dia besar nnt....dia patuh tuk mengerjakan solat, ..amin). Pas maghrib tuk, aku sibuk lak nk siapkan keperluan hanaan tuk p picnic sok..antaranya...'ball', 'sand kit tools', 'stool', 'boya', and mcm2 lagi la...tuk dia sahaja rasanya dah 2 bag, belum capur baju aku lagi tu..heheheheheh....('nasib kau la jufen, uruskanla segalanya..ni br anak sorang nih..kui kui kui kui'). Tgh dok kalut kemas2 tu...dapatla pulak satu panggilan dari nombor yg aku kenal sgt...calling 'BALAI BOMBA SL25', hurmmm...apa pulak berita kali ni...ada urgent call lagi ke?...bila dah faham dgn apa yg disampaikan dr pegawai bomba yg membuat panggilan tu..serta merta hati aku girang dan rasa bangga sgtt.... mana x nya, jabatan bomba dah menghentikan operasi 24 menyelamat di bukit antarabangsa...yahooooo....!!!! its mean, sok my hubby leh la join p picnic tuh....huhuhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuhu..lega rasa...

siap2 packing tu, kami bgerak ke umah mak kat jalan kebun. Nak bertolak awal pg sok dr sana...dekat sikit dgn pitt stop. Dlm masa yg sama jugak, sok nk bawak ibuku sekali p picnic tu...saje je buat suker2....lagipun ibuku x buat pape kat umah..so bolehla buat2 aktiviti dia....

so, x sabar rasanya nk menunggu ari sok....lama dah x dgr kaba dr semua kengkawan sejak 6 tahun yg lepas...kalau dgr berita pun melalui ym je...lama dah x 'SENGAL' cam dulu2...wakakakkakakaka

11 hb dec 2008 (hari yg ditunggu2)
Jeng jeng jeng...kul 6.00 pagi, jam loceng aku berbunyi....selalunya aku akan bermalas2an kat atas katil, tapi kali ni, aku bersemangat terus bgn and mandi and solat subuh.....hari yg di nanti telah pun tiba..memang x saba nk jumpa kengkawan STAR.

Hurmm..aku terus bersiap2 kemaskan segala keperluan and susun dlm bonet kete...ibuku pula nk bawakkan mee goreng...ok la tuh...dia pun nk contribute jugak...xcited juge! pagi tu aku bertolak dgn membawa ibuku, adik, anak buah 2 org...penuh gak la kete....tp x pe..rasa puas sbb derang happy je!!!

Janji dgn semua berkumpul di Petronas Johan Setia kul 9.00 pg...aku sampai kat petronas dlm kul 9.15-9.30 lebey kurang gitula...agak lewat dr team mail, najib and rohaida....rupa2nya aku sampai tu ada lg yg belum sampai.....especially LILY...kwang3x..weh lily, apa ko buat huh!! lama giler menunggu....hampeh tul, bila tau pagi tu br dia g pasar beli ikan tuk bakar2 tuh............huhuhuhuhuhuuuu....ingtkan dh g beli mlm td..aduyaiii...

lily and nas sampai lbh kurang kul 10.00 pg...pas dr tu...4 keta terus konvoi ke pantai kelanang....hahahhaha... sampai sana lebey kurang kul 11.30 pg...siap cr tmpt, segala makanan and alat kelengkapan tuk bbq sume dikeluarkan...best!!!!!!! sbb makanan byk gilerrrrr....nas siap bawak mihun satu kawah lagi, liza lak x jadi bawak itik tp bwk segala nugget2 and kentang goreng, sandwic, lily siap bawak nasi satu periuk besar, rohaidah bwk kek and kuih cakui lagi, nadiah bawak mee goreng, aku bawak ayam tuk panggang dgn ketupat mini...ada lagi makanan yg x disebut x?...kira halal la eh..sbb makanan byk kan...tapi U all memang best..!! x menang mulut nk makan semua....wakakakkakaaaa

tgh sibuk2 hidang makanan, my little hanaan excited giler tgk pantai..almaklumla skrg ni dia br ada perasaan, br nk blaja main pasir, main air pantai and mcm2 lagi..sampai ajak makan dan minum pun dia x nak...x heran pun dia pasal makan minum tuh..apalagi suh minum susu, langsung x kisah dia.......tgh2 relax sambil2 makan tu, lily belanja sume makan aiskrimm....cedappp!! LILY tima kasih taw! bab makan aiskrim hanaan jadi jinak la pulak....tu pun sekejap je...pas dr tu dia sambung main pasir and main air pantai tgh2 ari lak tuh...tambah golap la anak den tuh!

tgk hanaan and ayah dia mandi air pantai, aku pun tingin nk join jugak, walaupun dapat kuis2 kaki kat gigi pantai pun oret jugak la.....kira dah mandi air pantai jugak la tuh kan...hehehehehehe




naik semula dr pntai, aku belasah makanan yg ada kat situ...ehehhhehehehe, dlm masa yg sama gak, ayam and ikan dah siap dibakar....yg buat bbq tu org lelaki la yg turut serta.....cam hubby aku, hubby lily, adik lily, mail and najib pun x ketinggalan...ikan dan ayam bakar tu sedappp weh...marvellousss!!! puas rasanya makan ikan2 and ayam2 tuh....tapi waktu aku belasah segala makanan tu x nmpak lak liza dgn nadiah....loh, rupanya derang g merelaxkan diri kat dlm kemah.....TIDO...huhuhuuhu...

waktu ni, ibuku plak pegi solat zuhur and merelaxkan diri kt surau....dia kata syok tido dgn bunyi desiran ombak.....wah wah wah..cam nk kena buat sebiji rumah kat tepi pantai jek...
x lama dr tu cuaca yg redup sepanjang hari betukar agak terik, so, my hubby pun bawak hanaan naik and aku pun ambik peluang ni tuk bersihkan diri dgn hanan, and tukar baju. siap dr tu, aku solat and hanaan dgn ayahnya minum susu and terus tidooooo....fuh lega, tgk hanaan tido...mana x nya, seharian dia x berhenti main, sekali dapat susu terus pejam...ditambah pulak dgn angin pantai..fuh bestttt!!!!!

kwn Star lagi sorang, katanya nk turun gak, Sazilah...tggu punya tggu....dia x jadi lak...so, lebey kurang kul 4 ptg, memasing siap2 tuk balik...aku nk kena balik awal coz my hubby keje mlm, so x dapat balik dgn brkonvoi...tp x jauh beza sgt la....sbb waktu aku bersiap2 tu jugak, derang pun bersiap2 nk balik...
aku balik lebey kurang kul 5.00 ptg, lepas bersalam2an dgn derang..aku pun gerak.
so, kepada kengkawan semua, thanks for the 'day'....ada masa, kita jumpa lagi...U all memang besttt..... segala kenangan zaman form 6 dulu segar balik dlm ingatan....sesungguhnya x leh lupa segala perjalanan kita dr dulu sampai la ke sekarang ni......

doakan aku selamat bersalin bulan 2 akan dtg ni......aku pun doakan semoga u all semua success!!
next time, kita buat gathering yg lagi havoc lagi k!!

misz U all....
wasaalammmm.....

warmest regards from us :
JUFEN and DAFI












5 comments:

Anonymous said...

ko igt aku tipu ke aku xdpt join .....

Anonymous said...

jgnla marah zam....lain kali ko boleh join ape....ala...xkan sebut korak2 pun ko marah....kitorg pun sbnarnya say thanks kat ko sbb suggest venue tu..best tau!! lain kali kita wat yg lebey havoc lg k....
jgn marah ler.....

warmest regards :
jufen

Anonymous said...

well done la korang dapat buat gathering yang santai.. hopefully next time ada penambaikan.. aku suke je bile ada orang ajak gi outing nie.. at least ada aktiviti yang boleh jadik pelepasan tensen.. haa!! panjat gunung... bile?? hehehhee ada yang boleh beat orang tua (ju cakap) yang dah 32 nie..wakakakaka

Anonymous said...

by the way, yg post comment atas nih..adalah en gadaffi...
and dear darling, i would like to say thank u coz u support me...even tgh sarat ni pun..u x kisah i join the gathering...
kalau bab yg next gathering tu, i'allah tahun depan la...bab nak panjat gunung tu...tggu nnt la eh...kui kui kui..
pada kengkawan sume thanx atas usaha anda.....

warmest regards:
JUFEN

Anonymous said...

tembam nyer ko....